fredag 27 november 2009

Förlust i seriefinalen

Vi förlorar matchen mot Plastunion med 2-5. Plastunion får ta kommandot och är hetare i matchstarten. De gör först 0-1 genom en styrning som går in mellan mina benskydd, den var inte mycket att göra åt. Det andra målet gör Björk genom att gå förbi våra backar och finta upp mig på läktaren innan pucken med minsta möjliga marginal går i mål. 0-3 kommer sedan och det är ett läge där jag räddar skottet och det går ut till ett ställe där jag trodde det var omöjligt att göra någonting, jag är därför inte alert nog att ta mig tillbaka i rätt poisition. Spelaren chansar dock och lägger pucken bakom ryggen där en annan kan slå in den. Inte bra.

Vi trycker sedan på. Tar över spelet och radar upp chanser. Johan Aho får pucken framför mål och sprätter upp den i nätet. Vi fortsätter att dominera spelet och Plastunion får ägna sig åt grishockey. När de dock får chansen är de vassa och vi jobbar inte tillbaka med hela laget som vi borde. Plastunion kontrar in 1-4, jag räddar första skotten och de slår in returen. Ett välbekant scenario, känns det som. Plastunion gör även 1-5 genom att en kille rundar våra backar och även mig och riktigt snyggt sätter pucken i tom kasse. Vi reducerar till slutresultatet 2-5 genom Janne Carlsson men kommer inte närmare ikväll.

Det är bara att erkänna att Plastunion var bra, hade många bra spelare. Framför allt Näslund in målet, han storspelade och vann matchen åt dem, i alla fall tycker jag det.

2 kommentarer:

Mattias sa...

Måste bara säga att det var jag som gjorde 3-0 målet!! Det ska vara öppet mål för att jag ska lyckas!

/// Bjelke

Anders Friborg sa...

Det var där jag trodde att situationen var över va? Jag hade inte så brått upp och sedan small det bara i häcken.

Det var målvaktskampen som avgjorde den här matchen och vi (jag) förlorade.