fredag 8 januari 2010

Förlust igen mot Plastunion

Vi gör ingen bra match den här kvällen. Tempot blir kanske väl högt i matchen vilket går ut över passningsspelet som inte funkar som det brukar. Det är istället Plastunion som för kvällen är det bättre laget.

0-1 kommer ganska tidigt i matchen då vi blir överspelade och Plastunion kan i ett 2 mot 1 läge få till en fin sidledspass som resolut och exakt slås in vid min vänstra stolpe. Hade jag tagit den så hade jag definitivt varit aktuell för ett a-lags kontrakt. Sedan jobbar vi på och spelar ganska hyggligt utan att få till så värst farliga chanser. Vi går till pausvilan med ställningen 0-1.

I början av andra perioden så förlorar vi matchen. Mattias Bjelke i motståndarlaget kastar in en puck på mål från en position bakom förlängda mållinjen, den tar på mitt klubbskaft och går in. Strax efter så skjuter Plastunion ett skott utifrån som tar på två spelare och till sist stolpen och går in. 0-3 är ett faktum.

Vi stiger sedan fram men utan att få utdelning och börjar så smått se slagna ut. Plastunion ägnar sig sedan åt att kontra på oss och gör det bra. Mattias Bjelke gör sitt andra mål med ett skott utifrån som slinker in mellan mina ben. Den skulle jag ha tagit. Sedan gör även Peter Åberg, tror jag ett mål för Plastunion där han kommer in men bra fart från kanten och trycker in pucken. Att vi sedan genom Dennis Larsson får ett tröstmål, hjälper föga.

Men men, det är bara att komma igen. Vi kan inte spela riktigt taktiskt utan vill så gärna anfalla och eftersom detta är korpen så är väl det okej. Hade vi istället fått in en puck i 0-1 underläge så hade kanske matchbilden blivit en annan. Vi kommer igen på torsdag då vi möter AG83.

Inga kommentarer: