fredag 15 januari 2010

Giants malde ned AG83

Det var gött!

Jag var lite sur över förlusten i förra mötet mot AG83 och nu fick vi vår revansch, den satt fint. Det var annars en rätt jobbig match. Tror inte att vi möter nått annat lag som hakar och slår så mycket med klubborna som AG83 gör. Hade det varit en "riktig" hockeydomare som dömt så hade de haft minst 25 2-minutare.

Vi startade annars matchen på sämsta möjliga vis genom att släppa in 0-1. AG83 chekade stenhårt och åkte runt som vinthundar på isen. Lite passivt försvarsspel plus att jag var alldeles för orörlig i målet gjorde att en kille fick gå förbi backen från sidan och jag hängde inte med i sidoförflyttningen utan han fick mycket nät att sikta på. Där efter kom 1-1 ganska snabbt tätt följt av 1-2. Ett läge där vi tryckte på och AG83 fick kontra. En spelar rundade vår back och sköt lite in i vår zon. Jag kom ut bra och plockade pucken, trodde jag! Det visade sig dock att den inte satt i plocken utan damp ned på isen vid min vänstra sida. AG83 spelaren som störtade fram hade bara att trycka in den lösa pucken i målet. Billigt igen alltså.

Därefter tog vi över kommandot i matchen och AG83 kroknade märkbart. Vi gjorde 3-2 och sedan 4-2. Allt kändes bra. Sedan fick de en kontrig igen och pucken kom glidande in i vår zon. Jag borde naturligtvis ha gått ut och mött den men bedömde läget fel och hamnade lite på mellanhand istället. Han fick tag i pucken och tryckte upp den i mitt högra kryss. Väl billigt även det målet. Vid ställningen 4-3 tog vi pausvila. Vi var inte nöjda med spelet.

I andra perioden höjde vi passningssäkerheten och började spela bättre. Vi gjorde faktiskt flera riktigt fina mål och vann matchen med klara 9-3.

Nu får vi vila under veckan som kommer och möter sedan Burseryd på måndag den 25:e.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sportreportern har tala , och det väl.

Tack