lördag 20 februari 2010

Giants vinner igen

Vi vinner matchen med 3-2 men segern satt rätt långt inne denna kväll. Manfallet blev inte riktigt så stort som det verkade. Vi blev ändå 3 avbytare och det funkar ju bra.

Det var annars AG83 som tog ledningen tidigt efter en indianare av en spelare, jag skriver inte vem (Rosén). Det var inte bara försvaret som fick en slow start utan även jag som blev helt överumplad av friläget och hamnade helt på mellanhand och blev lätt rundad.

Vi hämtade dock mod och gick upp till 2-1 när i paus. AG83 hade inte mycket av spelet men är alltid farliga i sina kontringar eftersom de har ett antal spelare som både har bra skridskoåkning och kondition. Från mitt vänstra hörn grävde de fram pucken och kastade in den framför mål där den tog på en av deras spelare och gick in i mål. Kvitteringen var ett faktum.

Då klev Dennis The Killer fram och satte segermålet samtidigt som han lurade upp den annars riktigt duktige målvakten i AG83 på läktaren. De två övriga målen gjordes av Andreas Rosén och Joakim Alatalo, om jag minns rätt.

Det var en kul match där vi faktiskt spelade riktigt bra. Med en sämre målvakt hade vi vunnit med en tre-fyra mål till.

Vi ses på fredag kl.22 då vi ska ge Plastunion en omgång i säsongens sista match.

2 kommentarer:

Dennis sa...

Dennis the killer skriver på för ytterligare ett år med giants!

Indianen sa...

Tack! För att du inte nämde mitt namn. :-)