fredag 29 oktober 2010

Bitter förlust med 4-7

Det var den värsta match i mitt liv. Det var dessutom helt mitt eget fel. Hade snedslipat skridskorna rejält inför matchen. Så som det ska vara nu för tiden med rejält vassa innerkanter. Det var sanslöst. Det gick ju knappt att stå på benen med dem. Visserligen gav de superfäste när man hade benen långt isär, men jag kunde ju knappt förflytta mig. Det blir en total omslipning i veckan.

Vi började bra och ledde med 2-0 i paus helt rättvist. Sedan kom Finlandia ut och var betydligt hetare. Det var dock inte jag utan fick det rejält svårt när jag var tvungen att flytta mig i sidled. Jag var kass helt enkelt. Detta plus det faktum att vi slaknade lite i försvarsspelet gjorde att Finlandia släpptes in i matchen. Lite match avgörande var det när jag tappad in en lobb som sköt från sargen mellan benskyddet och stolpen. Det får inte hända bara. Sedan släppte jag två barnsligt enkla till i ren frustration över att inte kunna röra mig på isen.

Outstanding idag var Agge som gör hattrick och Hallberg som gör sitt första i giantströjan tycker jag. Det märktes att de spelat hockey alldeles nyss.

Tre pungskydd: Agge
Två pungskydd: Hallberg
Ett pungskydd: Svenne

Inga kommentarer: